niedziela, 12 marca 2017

Nemo

     Kim jestem? Nie interesują mnie plotki na mój temat, choć czasem chciałabym wiedzieć jak postrzegą mnie ludzie z mojego otoczenia. Małomiasteczkowe społeczeństwo, a raczej pokolenie dobrze mi znane, coraz rzadziej o mnie wspomina. Być może dlatego, że w pewien sposób odizolowałam się od nich. Powodem może być też moja  głuchota na słowa płynące z ust osób, które mnie nie obchodzą. 

Photo: Klaudia Czerwińska


      Kim jestem dla rodziny, która jest przy mnie, lecz tak naprawdę często sprawia wrażenie jakby była mną rozczarowana? Dla tych ludzi, którzy trwają, choć wydają się stać nieco zboku, nie wtrącać się zanadto, dawać mi wolny wybór i pozwalać istnieć po swojemu.

      Kim jestem dla przyjaciół rozrzuconych po świecie - bynajmniej już nie moim? Oddalonych, a jednak bliskich duchem, wspierających mnie i dających nadzieję na to, że kiedyś również wyrwę się z tego smutnego miejsca. 

     Kim jestem, gdy mijasz mnie na ulicy? Nasze spojrzenia spotykają się, ale ty odwracasz nerwowo wzrok. Czy tak niekomfortowe jest nawiązywanie kontaktów? A może boisz się, że w mojej zmęczonej bezsenną nocą twarzy i oczach przeszklonych łzami dostrzeżesz siebie... Nie znasz mnie i prawdopodobnie nigdy więcej się nie zobaczymy, lecz oboje wiemy, że jeden gest może to zmienić. 

     Kim jestem, a raczej kim byłam, dla ludzi, których już z nami nie ma? Czy pomarszczona twarz mogła dostrzec we mnie coś więcej? Może dla minionych pokoleń byłam nadzieją na lepsze jutro lub wręcz przeciwnie - budziłam zgorszenie. 

     Kim jestem dla siebie skoro tyle dni i nocy spędziłam na rozmyśleniach o tym, czym jest życie? Jeśli poświęciłam tak dużo czasu, by dowiedzieć się czegoś o sobie powinnam przynajmniej domniemać. Zamiast tego coraz częściej wydaje mi się, że mam na imię Nikt.

"Nemo"(łac. Nikt)

29 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy post. Skłania do przemyśleń.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie posty bardzo lubię. Skłaniają do przemyśleń nad swoim życiem i nie tylko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie i można powiedzieć, że artystycznie napisany post.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie napisane, przyjemnie się to czytało i z refleksją spoglądałam na kolejne linijki tekstu. Pozdrawiam serdecznie, będę u ciebie ie bardzo czesto ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Post, który zmusza do głębokich refleksji. :)
    Masz bardzo dobre podejście do życia (pierwszy akapit)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podoba mi sie twoj styl pisania , post calkiem inny od wszystkich ktore czytalam x

    http://klaudiaandmylife.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety nigdy nie wiemy jak na prawde postrzegają nas inni ludzie. Twoja post na prawdę zmusza do refleksji ☺

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz bardzo fajny styl pisania! Czekam na kolejne posty!
    http://altealeszczynska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla każdego jesteś kim innym :) Zawsze tak jest - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię posty, które dają do myślenia :D Każdy dla każdego jest kimś innym i chyba jest to nam potrzebne do normalnego funkcjonowania. Dla jednych jesteśmy kimś ważnym, a dla innych nikim :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie piszesz! Masz talent <3 skąd czerpiesz inspiracje? A może sama to wymyślasz? Pozdrawiam
    https://nati-jest-fit.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inspiracje znajdują się wszędzie, w każdej codziennej czynności i przedmiotach :) Pomysły przychodzą same!

      Usuń
  12. Warto jest się czasem zastanowić nad samym sobą... Bardzo fajny i przemyślany post, skłania do refleksji.

    OdpowiedzUsuń
  13. Z zaciekawieniem czytałam wpis.
    Daje dużo do myślenia.
    Buziaki Kochana.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnie napisany post, zachęca do przeczytania całości :) na pewno będę częściej zaglądać na Twojego bloga
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawie ciekawie. Daję do myslenia.
    Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  16. O widzę, że ktoś z mojej bajki. Świetny wpis! ❤
    Pozdrawiam,jestemnatasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny wpis, bardzo lubię czytać teksty, skłaniające do przemyśleń. Obserwuję i zapraszam do obserwowania mojego bloga KLIK

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię takie w miarę krótkie teksty z przekazem :)
    www.wkrotkichzdaniach.pl - nowy wpis:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Post ten pozwolił mi sie na chwile oderwac od codzienności, miło było go czytać :* Dobra robota :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/03/etui-na-telefon-jakie-wybrac.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Posty które zmuszają do refleksji są świetnymi pomysłem!
    Muszę podobny zrobic u siebie na blogu :)
    ~ Obserwuję ~
    Mało mi brakuję do 250 obserwatorów pomożesz ?
    Pozdrawiam !! ONLY DREAMS - KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  21. Artystyczny post :). Każdy może zinterpretować go na swój sposób. Pozdrawiam! /Klaudia
    Byłoby miło gdybyś zajrzała NASZ BLOG ♥

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetna refleksja...cóż więcej dodać.

    OdpowiedzUsuń
  23. Łał bardzo ciekawy post!
    Zaciekawiłaś mnie więc zastaje na dłużej! - Obserwuję:)

    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam również do mnie xx

    http://sylwiasylwiaa.blogspot.com/2017/03/14-dni-do-osiemnastki.html

    OdpowiedzUsuń
  24. Przemyślany post !
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Fantastyczny post, naprawdę aż szkoda mi było kończyć czytać :D
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Rewelacyjny styl pisania !!! Przemyślany! Inteligentny ! Chętnie zapisuję sie jako czytelniczka kolejnych!!!

    Pozdrawiam :D
    Jagoda z mrsblueberry3.blogspot.com :D

    OdpowiedzUsuń

Zostaw link do swojego bloga, a na pewno zajrzę.
Jeśli podoba Ci się wpis zaobserwuj <3