czwartek, 2 marca 2017

Czas jest

     Czas biegnie, ale dokąd? Bierze udział w wyścigu? Faktycznie, ścigamy się z czasem. A co jeśli spóźnił się na autobus i teraz musi za nim gonić? Czas płynie, ale jak to? Czy czas jest rwącą rzeką, a może strumieniem mknącym w kierunku ujścia? Czas ucieka. Przed czym ucieka? Czy ktoś go goni? Jest zaniepokojony, ucieka przed płaceniem podatków? Czas mija. Kogo mija? Co mija? Czy to znaczy, że przechodzi obok piekarni i napawa się zapachem świeżych rogalików? A może po prostu mija sklep ze słodyczami oglądając wystawę wielkimi, zaciekawionymi oczyma dziecka? Czas leci. Do góry? Samolotem? Stał się ptakiem i szybuje nad ziemią? 

https://www.facebook.com/KlaudiaCz.photography/
Photo: Klaudia Czerwińska


     Niezależnie od tego jakiego określenia używasz, czas posuwa się na przód. Jego jedyną wadą jest to, że nie zyskał umiejętności cofania się - z pewnością oblałby egzamin na prawo jazdy. Lecz czym właściwie jest czas? Czy można go jakoś określić? Dlaczego w dobrych chwilach przyspiesza przemieniając je w rozmyte wspomnienia, a w tych gorszych zdaje się stać w miejscu, czekać na zielone światło? Czas był kiedyś, bo w dawnych czasach też był uśmiech i łzy. Czas jest teraz, przecież żyjemy w naszych czasach, jesteśmy ludźmi tych czasów. Czas będzie, ponieważ jest przyszłością, w końcu pracujemy na lepsze jutro, czekamy na dobry czas. Czas, to każdy uśmiech puszczony w niepamięć, każde słowo, które nie zostało jeszcze wypowiedziane. To melodia zaczynająca się w zerowej sekundzie i trwająca w nieskończoność, po wsze czasy. Czas spotkamy w pracy, gdy podpisujemy umowę na czas nieokreślony. Czas to delikatna dziecięca skóra i zmarszczki na czole przykrytym siwym włosem. Byt nieunikniony, nieprzerwany, można pokusić się o stwierdzenie - wieczny. 

     Czasami bywa źle lecz później znów wychodzi słońce. Zdarza się, że nie masz ochoty podnieść się z łóżka, a potem wiesz, że nadszedł Twój czas, lecz gdy on się zjawi nie zmarnuj go. Zmartwienia, troski, potknięcia i upadki też przecież zdarzają się czasami.  Czym w takim razie jest czas? Mam nadzieję, że z czasem się dowiemy.
 

21 komentarzy:

  1. cudownie napisane! zazwyczaj nużą mnie tego typu teksty, ale Twój czytałam z przyjemnością, bo pisane w ciekawym stylu. Niestety prawdą jest, że czas mija bezpowrotnie. Na pewno choć raz w życiu każdy z nas chciał cofnąć czas żeby coś zmienić, dokonać innego wyboru.. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że wszystko przemija i warto cieszyć się każdą chwilą i nie marnować na nic czasu..

    OdpowiedzUsuń
  2. No niestety, czasu już nie ma, bo zbyt szybko ucieka.

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny Blog :)
    Piękna Jesteś <33!
    Co powiesz na wspl obs ? :)

    http://believeinhimselfx33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz talent do pisanie pewnie z polskiego masz same dobre oceny
    Piękne jest to pierwsze zdjęcie :)
    ~ Obserwuję ~
    Zachęcam zajrzeć na mojego bloga jestem pewna ,że znajdziesz coś dla siebie :)
    oraz zachęcam do pozostawienia po sobie śladu w postaci obserwacji oraz komentarza :)
    ONLY DREAMS - KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio mam wrażenie, że czas jakoś przecieka mi między palcami. Nie wiem co się dzieje, ale jest jakby go mniej...

    OdpowiedzUsuń
  6. Lovely imagines

    I follow you
    thank you for your follow the Chic Poradnik blog: https://chicporadnik.blogspot.com

    Chic Poradnik

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurcze chyba pierwszy raz czyjś tekst mnie tak pochłonoł :O

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/02/moro-and-black.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Czas jest wszędzie... ja ubolewam. Ponieważ czas ciąży mi tak szybko przeleciał między palcami, to już za niedługo końcówka... kiedy? gdzie? jak? Tak to zleciało... "Po każdej burzy zawsze wyjdzie słońce"

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję kochana za wykorzystanie po raz kolejny moich zdjęć u ciebie na blogu :)
    Jesteś wielka <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przemyślany post! ;) niestety czas tak szybko leci :(

    OdpowiedzUsuń
  11. ja się cieszę, że czasu nie można cofnąć. Przynajmniej to zmusza nas, żeby brać odpowiedzialność za swoje czyny. Inaczej nikt nie zastanawiałby się nad konsekwencjami sowjego zachowania, bo wiedziałby, że mógłby to cofnąć:)
    Pozdrawiam serdecznie i obserwuję!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dobre podsumowanie ;)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. fajne podsumowanie :) czas leci szybko, ale narazie mi odpowiada! bo juz czekam na waakcje :)
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatnia strasznie szybko leci to życie. Odkąd zmieniłam pracę to prawie 2 lata tak szybko zleciało, że sama nie wiem kiedy..

    Pozdrawiam,
    http://w-pogoni-za-idealem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Wczoraj świętowałam nowy rok. Rok 2016, a przynajmniej takie mam wrażenie. Życie trochę za szybko mi ucieka, a ja nie jestem w stanie go zatrzymać. Mam nadzieję, że niedługo trochę zwolni, bo jestem już zmęczona.

    http://popsuty-kran.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Myśląc o tym, jak szybko ucieka czas - znowu go tracimy. Błędne koło. Nie ma sensu. Tak samo jest z myśleniem o przeszłości - albo wyrzucimy ją za siebie, albo wyciągniemy z niej jakieś wnioski. Wybór należy do nas.

    insomnia-yuzuki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. tak pięknie to ubrałas w słowa o jejuuu. Naprawdę jakbym czytała tekst jakiejś sławnej pisarki

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Czas mija wszędzie, i ciągle plynie, nie marnujmy go, nie wiemy, co to jest dokładnie, ale wiemy, że jest CENNY.
    <3
    Pozdrawiam słońce! :*
    lipcowaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Danuta Wawiłow - Szybko
    Szybko, zbudź się, szybko, wstawaj!
    Szybko, szybko, stygnie kawa!
    Szybko, zęby myj i ręce!
    Szybko, światło gaś w łazience!
    Szybko, tata na nas czeka!
    Szybko, tramwaj nam ucieka!
    Szybko, szybko, bez hałasu!
    Szybko, szybko, nie ma czasu!

    Na nic nigdy nie ma czasu?

    A ja chciałbym przez kałuże
    iść godzinę albo dłużej,
    trzy godziny lizać lody,
    gapić się na samochody
    i na deszcz, co leci z góry,
    i na żaby, i na chmury,
    cały dzień się w wannie chlapać
    i motyle żółte łapać
    albo z błota lepić kule
    i nie spieszyć się w ogóle...

    Chciałbym wszystko robić wolno,
    ale mi nie wolno?

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy temat poruszyłaś. Czas jest zagadną dla ludzi od bardzoo dawna. Czym tak naprawdę jest? Sama nie wiem czy kiedyś się tego dowiemy. Podoba mi się sposób w jaki napisałaś ten post, skłania do refleksji i przemyśleń szczególnie nad dniem codziennym.
    przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Kurczę czas tak szybko ucieka... No, ale mimo wszystko warto patrzeć na przód i nei załować tego co było;)
    Zapraszam

    OdpowiedzUsuń

Zostaw link do swojego bloga, a na pewno zajrzę.
Jeśli podoba Ci się wpis zaobserwuj <3