niedziela, 5 lutego 2017

Daj sobie czas

     Wielokrotnie w swoich wpisach wspominałam o metodzie małych kroków. Cel osiągniemy wtedy, gdy będziemy systematyczni, jeśli skupimy swoją uwagę na czynach, nie słowach, choć nie wątpliwie słowa bywają pomocne. Nie wszystko można mieć na już, to najważniejsza rzecz, z którą trzeba się pogodzić obierając drogę do celu. 

 

     Realizacja planu powinna być rozbita na mniejsze części, a przede wszystkim rozłożona w realnym czasie. Jeśli wyznaczymy sobie zadanie, na przykład "schudnę dziesięć kilogramów w tydzień", to jest to niemożliwe do wykonania w zdrowy sposób. Po co więc narażać samego siebie na rozczarowanie? Dajmy sobie czas, weźmy głęboki oddech i powoli ruszmy do przodu. Gwarantuję, że cierpliwość popłaca. Bywa, że na dosięgnięcie marzeń czekamy nawet całe życie, lecz czy efekt nie jest najlepszą nagrodą? Założę się, że Ty również, po zrealizowaniu upragnionego celu, spytany o to, czy warto było strać się przez ten cały czas, odpowiesz twierdząco.
     Wielu z nas narzeka, że dostało od życia za mało, ja uważam, że osoby tak mówiące albo nie doceniają tego co mają, albo jeszcze nie pracowały wystarczająco długo. "Jeśli robimy coś dobrze, znaczy, że robimy to wystarczająco długo". Ważny jest pierwszy krok* i cierpliwość. Pewna bliska mi osoba często przyłapuje mnie na tym, że chciałabym wszystko tu i teraz. Tak, często marudzę, że nie mogę mieć czegoś w chwili obecnej, dziękuję jednak ludziom, którzy szybko przywracają moje emocje do formy, w której znów mogę być produktywna i iść dalej. 

 *






19 komentarzy:

  1. Ciężką pracą ludzie się bogacą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz racje wiele osób narzeka, że dostało od życia za mało. Bardzo fajny post lubie takie.

    http://moniqa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciężka praca to podstawa. Trzeba mieć dużo cierpliwości aby osiągnąć sukces. Nie możemy od razu być w danej dziedzinie idealni. Progres następuje dopiero z upływem czasu. Moim zdaniem warto poczekać :)
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze napisane, po malutku, kruczek po kroczku, byle na szczyt. ;) W drugim zdaniu masz błąd (piszemy "wtedy" a nie "w tedy").

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poprawiałam tekst, poprawiałam, aż coś przeoczyłam! Dzięki!

      Usuń
  5. Zgadzam się ze wszystkim co napisałaś. Bardzo fajny post, daje do myślenia :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciężka pracą wszystkiego można dokonać :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/02/military-style.html

    OdpowiedzUsuń
  7. No własnie.. czesto ludzie nie doceniają tego co mają i tylko narzekają. Przyznaję że i mi się czasem zdarzy na cos narzekać, le szybko staram się otrząsnać i przyponieć że mam tak wiele. To daje mi dużo siły, aby działać dalej i planować i realizwać swoje plany. Buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz racje. Dobrze napisany post. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz rację. Ciężka pracą możemy osiągnąć swój wybrany cel. Jednak nie można zapomnieć o tym ze warto cieszyć sie z małych rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie cierpliwość jest niezwykle ważna. Niestety nie zawsze można mieć coś teraz, zaraz, już. Ponadto zgadzam się z Tobą, że wiele osób nie docenia tego, co ma. Wydaje mi się, że powinniśmy cieszyć się z nawet małych sukcesów, gdyż zawsze może być ktoś kto ma tysiąc razy gorzej niż my i nie narzeka tak jak my.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mega motywujacy post! Masz racje że trzeba wszystko wdrazac malymi krokami

    OdpowiedzUsuń
  12. Trzeba wg mnie być przede wszystkim cierpliwym i należy się poddawać ani robić sobie odstępstw.

    Dodaję do obserwowanych!!

    Diamentowe myśli - MÓJ BLOG KLIK
    Zapraszam na najnowszy walentynkowy post. Mam nadzieję, że Ci się spodoba i zostaniesz ze mną na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Strasznie motywujący filmik dziękuje Ci za niego. Masz racje, powinniśmy stawiać małe kroki i w końcu nam się uda. Nie da się mieć wszystkiego od razu. Właśnie przez myślenie, że czegoś od razu się nie ma większość ludzi się poddaje. To jest złe myślenia. Trzeba wierzyć w swoje możliwości i mieć wiarę, że się uda. Wspaniały post! <3
    przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. No tak... wszystko tu i teraz, skąd ja to znam? *wskazuje na siebie*
    Kiedy teraz tak sobie myślę... to jedno mi przychodzi do głowy
    "ej ty w niczym tak na prawde nie jesteś dobra, coś tam robisz, ale inni robią to lepiej" i to mnie dołuje ;-; Niby coś tam dalej próbuje no...
    a dobra co ja się tu będę użalać nad sobą XD
    Wybacz!

    Gonciu ♥

    Pozdrawiam!
    Czarny Kotyszek

    OdpowiedzUsuń
  15. metoda małych kroczków jest najlepsza :)
    trzeba wierzyć w swój cel i w to, że uda się nam go osiągnąć, bo warto. Najtrudniej się podnieść i zacząć, ale już gdy jest się w ruchu to nie chce się przestać :D.
    super ten filmik, uwielbiam Krzysia :D
    Buziolki :***
    zapraszam na nowy wpis ♥

    stylowana100latka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo ciekawy i fajny post,zgadzam się w 100%.U mnie to wygląda tak:obieram sobie cel,nikomu nic nie mówię i go realizuje:-)
    Taka metoda sprawia że co bym nie zaczęła w ten sposób robić-zawsze kończe to sukcesem.
    pozdrawiam
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Zgadzam się z tym, co napisałaś! Niestety, ja z natury jestem bardzo niecierpliwą osobą i tracę motywację po pierwszej porażce. Nie potrafię zrozumieć, że przecież 'nie od razu Rzym zbudowano'...

    Pozdrawiam ♥,
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń

Zostaw link do swojego bloga, a na pewno zajrzę.
Jeśli podoba Ci się wpis zaobserwuj <3